o projektu

Pozadina

Bosna i Hercegovina je europska zemlja s europskim mentalitetom, i njen brzi napredak u smislu novih industrijskih pogona i proizvodnje je moguć. Gledajući u globalnim okvirima, Bosna i Hercegovina je prije rata bila natprosječno industrijski razvijena, dok je regija Hercegovine imala posebno visoku razinu industrije i tehnologije u područjima kao što su zrakoplovstvo, termotehnika i metalurgija.

Danas, u vremenu u kojem je razvoj uglavnom temeljen na osnivanju i stasanju malih i srednjih poduzeća (MSP), nužne su posebne mjere za podršku i poticanje njihovog nastanka i opstanka.

Zasigurno jedna od najefektivnijih mjera za poticanje lokalnog ekonomskog razvoja je olakšati poduzetnicima investitorima ulazak u poslovne pothvate na području Hercegovine. Posebnu kategoriju potencijalnih investitora čine pripadnici BiH iseljeništva koje broji oko 1.400.000 članova među kojima se nalazi i veliki broj poduzetnika, stručnjaka raznih profila i znanstvenika. To što predstavlja jedan ogroman potencijal koji zahtijeva posebnu pozornost i mjere kojima bi se mogao kapitalizirati.

Upravo u poduzetnički orijentiranoj dijaspori leže mogućnosti za investicije i sklapanje novih poslova, a time i za nova radna mjesta. Njihova iskustva, znanja i pozicija na tržištu može uvelike skratiti put do izvoza konkurentnih proizvoda i usluga iz ove regije.

INTERA TP želi doprinijeti otvaranju kanala komunikacije između spomenute ciljne skupine iz dijaspore i domaćih poduzetnika i institucija kako bi se razbistrila slika o konkretnim mogućnostima i prilikama za pozitivne iskorake ka reindustrijalizaciji Hercegovine.

Ciljevi

  • Predstavljanje lokalnih proizvodnih kapaciteta

    Hercegovina ima značajne proizvodne kapacitete, kvalitetne proizvode i investicijski potencijal, i potrebno je članove dijaspore učiniti našim gospodarskim ambasadorima i time razbiti stereotip da se u našoj zemlji ne proizvode kvalitetni proizvodi.

  • Predstavljanje potencijala dijaspore

    Dijaspora je uvelike pomogla u razvoju Bosne i Hercegovine kroz razne oblike, nažalost pretežito u obliku humanitarne pomoći. Vrijeme je za novi model suradnje gdje će korist biti obostrana.

  • Stvaranje preduvjeta za povećanje poslovnih aktivnosti

    Kroz suradnju s dijasporom želimo otvoriti vrata stranim poduzećima da pronađu lokalne partnere tj. da kroz efektivan 'matchmaking' povećamo razinu poslovne suradnje.

some image

Što želimo napraviti?

Promovirati i predstaviti:

  • Uspješne poduzetnike kako u dijaspori, tako i povratnike u Hercegovinu.
  • Pojedince koji vlastitim naporima čine dosta kako bi što više članova dijaspore okupili kroz neki vid organiziranog djelovanja.
  • Nezanemarljive postojeće proizvodne kapacitete i industrijsku infrastrukturu koja može biti interesantna za ulaganja.
  • Institucije lokalne samouprave i njihovu investicijsku ponudu (poslovne zone, poticaje, itd.).

KAKO?

Organizirati konferenciju na kojoj bi se okupili poduzetnici iz dijaspore, domaći poduzetnici, predstavnici domaćih i međunarodnih institucija i organizacija.

Svrha ove konferencije bi na prvom mjestu bila povezati domaće poduzetnike s poduzetnicima u dijaspori koji imaju ambicija raditi nešto u poslovnom smislu u regiji Hercegovine.

To bi također bila i izvanredna prilika da se razmijene iskustva i informacije, potakne diskusija i ukaže na probleme, te izvuku zaključci u kojem smjeru i kojim konkretnim mjerama potaknuti i olakšati gospodarsku suradnju s dijasporom BiH.

Vrijeme i mjesto održavanja konferencije:
26.7.2013. u INTERA Tehnološkom Parku u Mostaru

DALJE?

Konferencija CONNECTO 2013 je samo prvi korak u širem kontekstu aktivnosti i:

  • Organiziranje periodičnih tematskih okruglih stolova
  • Kreiranje WEB Community-ja i baze podataka dijaspore
  • Obogaćivanje "Gospodarskog izloga" svim proizvodima Hercegovine (više na www.intera.ba)
  • Konferencija CONNECTO 2014.

Gospodarski izlog

Što brže i lakše uspostavljanje poslovnih veza izmedu poduzeća u regiji s poduzećima iz inozemstva i drugim poduzećima u regiji je i glavna misija gospodarskog izloga. Zamišljen je kao stalna postavka svih proizvoda iz Hercegovine, mjesto periodičnih dogadanja u cilju umrežavanja poduzeća i promoviranja novih proizvoda, te općenito kao centralna informativna točka o svim proizvodnim gospodarskim subjektima u regiji.

  • some image
  • some image
  • some image
  • some image
  • some image

Ciljevi

  • Prezentiranje i promocija domaćih proizvoda

  • Uvezivanje poslovnih subjekata regije (umrežavanje, udruživanje u clustere, itd.)

  • Sveobuhvatno predstavljanje kapaciteta regije gospodarskim subjektima iz inozemstva

  • Podizanje razine marketinškog nastupa MSP regije

  • Prezentiranja sličnih grupacija iz inozemstva

  • Organiziranja raznih tematskih događanja

Sam izložbeni prostor podrazumijeva suvremeno opremljen i aranžiran izložbeni prostor, koji će zadovoljiti sve zahtjeve kvalitetnog i efektnog izlaganja i prezentacije proizvoda. Njegov položaj u središtu poslovne zgrade INTERA Tehnološkog parka, okruženje konferencijskih dvorana i Edukacijskog centra pružit mu pozornost poslovne, medijske i šire publike.

Pokrovitelj konferencije

Partneri projekta

Medijski pokrovitelji